چرخه راه رفتن در انیمیشن دو بعدی یا Walk Cycle ❤️ آکادمی چاتیز
توصیه ای از کن هریس در رابطه با چرخه راه رفتن می گوید که: ” راه رفتن اولین چیزی است که باید یاد گرفت. انواع مختلف راه رفتن را یاد بگیر، چون درست در آوردن این حرکت تقریبا مشکل ترین کار است .”
در راه رفتن تمایل به خم شدن وجود دارد. هرچقدر آهسته تر باشد، تعادل بیشتری دارید و هرچقدر سریعتر، تعادل کمتر. راه رفتن در واقع یک روند به زمین افتادن و جلوی خود را درست به موقع گرفتن است. همین طور که جلو می رویم سعی داریم جلوی زمین خوردن مان را بگیریم.
اگر پایمان را زمین نگذاریم، با صورت به زمین می افتیم، در حقیقت یک سری زمین خوردن های کنترل شده را تحمل می کنیم. بالاتنه را جلو داده، یک پا را درست به موقع جلو می اندازیم تا جلو افتادن مان را بگیرد.
چرخه راه رفتن در برنامه کارتون انیماتور:
راه رفتن یا Walk Cycle یکی از سخت ترین و وقتگیرترین حرکات برای هر انیماتور هست. اما با تکنیکی که توی این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. قادر خواهید بود در کمتر از یک دقیقه یک حرکت Walk Cycle یا راه رفتن زیبا را، روی شخصیت خودتون پیاده سازی کنید.
ما اینکار را با برنامه کارتون انیماتور انجام می دهیم. از قسمت سمت راست، تب Actor را زده و مطابق تصویر یکی از کاراکترها را به دلخواه خود انتخاب کنید.
اکنون روی شخصیت دابل کلیک می کنیم تا به صحنه ما اضافه شود.
برای اینکه بتوانیم چرخه راه رفتن را به این کاراکتر نسبت دهیم ابتدا می بایست وارد تب Animation شده و از قسمت Motion وارد قسمت Human می شویم. سپس زیر منوی Elastic Folks_Side و در ادامه Move را انتخاب می کنیم.
همانطور که مشاهده می کنید تعدادی حرکات آماده در قسمت سمت راست برای ما گذاشته شده که برای اعمال حرکت به شخصیت، همانطور که شخصیت در حالت انتخاب قرار دارد هر کدام از حرکات را با گرفتن کلیک ماوس آنرا گرفته و روی شخصیت رها می کنیم تا این حرکت به شخصیت ما اعمال شود.
این حرکات با شماره یک یا Start شروع می شود با حرکت دو یا Loop تکرار می شود و با حرکت شماره سه End خاتمه می یابد. برای شروع به حرکت روی حرکت شماره یک دابل کلیک می کنیم تا این حرکت به شخصیت ما اعمال شود.
برای اعمال چرخه راه رفتن روی حرکت شماره دوم یا Loop رفته و دابل کلیک می کنیم تا این حرکت به شخصیت ما اعمال شود . توجه داشته باشید که این حرکت Loop را می توانید چندین بار به شخصیت خودتون اعمال کنید.
و در نهایت با حرکت شماره سوم یا End به حرکت شخصیت خودمون پایان می دهیم.
چرخه راه رفتن در اینجا کامل شد، اکنون برای اینکه حرکت کاراکتر طبیعی تر شود و شخصیت ما به اصطلاح در سرجای خودش درجا نزند، می بایست دکمه Show TimeLine را بزنیم تا تایم لاین ما باز شود. حال از قسمت Motion فریم ها را عقب و جلو برده تا ببینیم حرکت کاراکتر ما کی متوقف خواهد شد.
پس از پیدا کردن فریمی که تقریبا شخصیت ما در حال ایستادن هست، شخصیت را گرفته و آنرا به انتهای صحنه می کشیم و رها می کنیم.
دقیقا همینکار را می توانید بررای شخصیت که از قبل طراحی کرده اید انجام دهید. به عنوان مثال ما یکی از شخصیت های عنبوسازان را وارد برنامه می کنیم. برای اینکار از منوی فایل گزینه Import Model را انتخاب کنید.
دقیقا همین تنظیمات راه رفتن را همانند کاراکتر قبلی به این شخصیت اعمال می کنیم.
همانطور که مشاهده کردید به سادگی توانستید چرخه راه رفتن را در این برنامه یاد بگیرید. امیدوارم که از این مقاله آموزشی لذت برده باشید.
اگر می خواهید نحوه ساخت انیمیشن دو بعدی مشابه سوریلند، دیرین دیرین، عنبوسازان، عنی میشن، قمپزکارتون و غیره را به صورت رایگان یاد بگیرید به آموزش رایگان زیر مراجعه کنید.
مینی دوره رایگان ساخت انیمیشن دو بعدی با برنامه کارتون انیماتور
دیدگاهتان را بنویسید